Zastanawiając się nad historią opakowań produktów, które obecnie kupujemy, możemy dostrzec diametralne zmiany, na przestrzeni wyłącznie kilku lat. Są one spowodowane przede wszystkim rozwojem działu tworzyw sztucznych, oraz wieloma innymi aspektami, w tym również wygoda, funkcjonalnością, ochroną i trwałością produktów, szczególnie spożywczych. Pamiętamy doskonale, jak jeszcze kilka lat temu kupowaliśmy wodę w butelkach zwrotnych, wykonanych ze szkła. Obecnie jest ona praktycznie niedostępna , a zastąpiły ją plastikowe butelki, sprzedawane w zgrzewkach. Praktycznie wszystkie opakowania, które wykonane były kiedyś z tekstury, lub tworzyw szklanych, są teraz elementem wykonanym z tworzywa sztucznego, lub też pokrytym takim tworzywem w ramach uatrakcyjnienia produktu i zastosowania swoistej reklamy. Zmiany w opakowaniach miały na celu ni tylko poprawę ich funkcjonalności i trwałości produktu,  choć był to z pewnością motyw przewodni, jednak również podążanie za nowoczesnością, poszukiwanie nowych rozwiązań i zmniejszenie kosztów wyprodukowania. Nie były to więc działania nieuzasadnione i nieprzemyślane, a dobrze zaprojektowana kampania marketingowa, pragnąca przyciągnąć uwagę klientów i skupić ją wokół oferowanego produktu.