Każdy produkt stanowi element, którego celem jest dotarcie do jak największej grupy zainteresowanych nim odbiorców. Na tym właśnie między innymi polega handel, który stanowi jeden z największych rynków na świecie. W zakresie wielu produktów istnieje jednak obecnie ogromna konkurencja. Osoby zainteresowane ich zakupem, muszą więc dokonać wybór pomiędzy kilkoma, lub nawet kilkunastoma produktami, różniącymi się od siebie nieznacznie. Stąd też bierze się tak rozbudowana i intensywna, a często nawet agresywna reklama, za pomocą której producenci docierają do świadomości klientów. Jeśli jednak nie zapiszą oni w pamięci nazwy i wyglądu produktu, pozostaje ostatnia deska ratunku, a więc reklama bezpośrednia w postaci opakowania. Większość opakowań produktów, wykonana jest obecnie z tworzyw sztucznych. W ostatnich latach nawet czekolady, które kojarzyliśmy zawsze z papierowym opakowaniem i znajdującym się wewnątrz sreberkiem, pakowane są w jednowarstwowe opakowania z tworzywa sztucznego, z funkcją szczelnego zamknięcia, która jest obecnie najbardziej popularną, i jednocześnie pożądaną przez konsumentów. Im bardziej barwne i innowacyjne jest opakowanie produktu, tym większym zainteresowaniem cieszy się on.